Sidor

lördag 16 februari 2013

Det här jävla mörkret

Sovit bort hela dagen och kommer troligen sitta uppe hela natten och se på film. När jag mår dåligt så blir allt så mycket lättare genom att vända på dygnet - jag sover bort dagen å alla jobbiga måsten och så kan jag slappna av lite mer på natten istället. Men jag ser inget positivt alls i det här, det enda jag vill är att få må bra och kunna leva ett fint "normalt" liv. Just nu går det utför allt för fort och det skrämmer mig. Kanske jag inte kan ha ett stabilt liv utan mediciner? Jag ska stå ut ett tag till utan tabletter, men om jag bara blir sämre så ser jag ingen annan utväg än att börja med dem igen. Jag vill leva livet, inte bara sitta här och finnas till. Det är så mycket jag vill göra när jag mår bra, jag har så mycket att se fram emot och många mål jag vill nå, men när jag mår så här så funkar ingenting. Jag är helt tom. Glädjen min är borta. Jag ser ingen framtid. Jag vill bara slippa allt. Jag känner mig irriterad, ledsen och hatar personen jag är i dagsläget. 

Livet är verkligen skit när jag mår som jag gör nu. Men det är väl bara att stå ut, precis som jag alltid har gjort och hoppas på att det snart vänder mot det bättre igen.



Tänk om någon kunde trolla bort mitt mörker med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar