Sidor

torsdag 10 maj 2012

Gruppträning utan folk?

Anledningen till att jag gillar gruppträning är för alla människor som är där samtidigt med mig och tränar. Jag pushar mig själv mer, det blir en härlig stämning i salen och det är inte bara jag som fumlar runt i mellan åt och gör fel. Jag är bara människa, så ja, jag gillar att se att jag faktiskt inte har sämst kondition eller sämst koordinationsförmåga och rytm. Jag blir lite nöjd med mig själv när jag ser att jag orkar mer än andra och att jag orkar hänga på genom hela passet. Det bara är sån! Sen att det är många fler som är bra mycket bättre än mig pushar mig åt rätt håll och ger mig extra energi.


Så idag när jag kom till spinningpasset och det bara var jag som stod där inne i ett mörkt rum, bland alla tomma cyklar, så tappade jag bara all energi och smet ut igen. Jag hade sett fram emot spinningen, men att va där helt själv med bara personen som leder, det var jag inte alls på humör för idag. All fokus på mig - vilket betyder att jag även måste vara trevlig och social genom passet. Det var inte det jag gick dit för. Det trista är att det aldrig verkar vara någon som går på spinningpassen där. Det är generellt lite med folk på centret, vilket är super när jag tränar styrke och annat, men när det gäller gruppträningarna så gillar jag inte att det är så dött. Jag hoppas Elixia dyker upp här på Økern snart, det bästa stället jag någonsin tränat på. Men, men, jag har bara 4 minuters gångväg till Condis, där jag tränar nu, och den korta sträckan gör väldigt mycket när jag ska ta mig till träningen.


Så det är bara att köra på, men nå fler spinningpass där blir det tyvärr inte! Jag fick svetten att rinna under en timmes tid ändå :) Imorgon är det styrke igen, längtar..


Hopp i duschen nu och sen blir det lite mat :)




Så ska det se ut på en spinningtimme! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar