Sidor

onsdag 6 mars 2013

Bipolar?


Bipolar fick jag höra av läkaren min idag - "vi får ha det i åtanke att du kanske är lätt bipolar." Jag vet inte helt vad jag tycker om det, depression och ångest kan jag leva med men bipolar? Av någon anledning så är inte det lika lätt att ta till sig. Bipolar. Depression och ångest har jag har levt med i så väldigt många år nu att det blivit en del av mitt liv, det är mig. Bipolar däremot, det känns som att jag har fått en ny sjukdom, något nytt jag måste sätta mig in i, ta till mig, läsa på om, förstå. Men, bipolar är ju också mig, bara att jag fått ett nytt namn på vad som faktiskt händer med mig. Jag är samma person fast jag fått en stämpel på mig som bipolar. Det är något i ordet bara som skrämmer mig - jag vill inte få ännu en beteckning på det mörka i mig, jag vill bli frisk och glad och vara den personen som allt för sällan tittar fram.

Det är första gången någonsin som jag ska testa på stilnoct. Alla dessa sömnlösa nätter i 2 veckors tid börjar tära på mitt sinne. Jag mår illa, har ont i magen, är lättirriterad å extra förvirrad och vimsig. Jag hoppas dom hjälper mig att somna in, låter mig få vila ut så jag får vakna med lite mer energi imorgon. Men, det är läskigt med såna här mediciner, jag vet inte vad den kommer göra med mig och jag ser inte fram emot att stoppa i mig den.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar